Ανδρέας Νικολακόπουλος Βουλευτής Ν.Ηλείας

Προχωρά ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ακόμη μεγάλου έργου

Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ‘ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ- ΤΣΑΚΩΝΑ’

-Γίνονται πράξη όσα συμφωνήθηκαν

 στη σύσκεψη στο Μαξίμου

υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

Στην επόμενη φάση εισέρχεται το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου “Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα”, καθώς σε συνέχεια των όσων συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν στην σύσκεψη της 4ης Ιουλίου 2022 στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ξεκινά η εκπόνηση των σχετικών μελετών από την Ολυμπία Οδό για την κατασκευή του ανωτέρω τμήματος.

Όπως ανέφερε ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, με πρωτοβουλία του ίδιου του πρωθυπουργού προχωρά ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ακόμη μεγάλου έργου υποδομής για την Ηλεία και την ευρύτερη περιοχή, ενός έργου το οποίο είχε αφεθεί στην τύχη του εξαιτίας ακύρωσης από το ΣτΕ η μελέτη για ένα τμήμα του έργου.

Επανεκκίνηση της διαδικασίας

Είναι η πρώτη φορά από το 2010, όταν και απορρίφθηκαν από το ΣτΕ οι περιβαλλοντικοί όροι  του αυτοκινητόδρομου στο ύψος των Λουτρών Καϊάφα, που η κυβέρνηση , η σημερινή κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη θέτει σε επανεκκίνηση την διαδικασία ώστε να ολοκληρωθεί η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα στην Τσακώνα.

Μετά το ξεμπλοκάρισμα και την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου  σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ‘Πατρών-Πύργου’, τις παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου  ‘Πύργος- Καλό Νερό’, γίνεται πράξη μία ακόμη κυβερνητική δέσμευση για ένα ακόμη σπουδαίο έργο υποδομής.

Όπως αποφασίστηκε και στην σύσκεψη του Ιουλίου, η παραχωρησιούχος εταιρεία της Ολυμπίας Οδού, θα εξετάσει νέες λύσεις, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τη βιωσιμότητα των οδικών έργων.

Ειδικότερα, λύσεις θα αναζητηθούν για το τμήμα Κάτω Σαμικό- Ποταμός Νέδα, εξετάζοντας την δυνατότητα διέλευσης ανατολικά της υφιστάμενης Εθνικής Οδού με σήραγγα για μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα και στην συνέχεια με παράκαμψη ανατολικά της πόλης της Ζαχάρως.

Αυτό βάσει του κανονισμού 2007/2015 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μελέτες που δείχνουν τη βιωσιμότητα των οδικών έργων που χρηματοδοτεί, οδηγεί στην ανάγκη εκπόνησης και νέας Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους (ΑΚΟ) για ολόκληρο τον οδικό άξονα από τον Πύργο έως την Τσακώνα, η οποία θα βασίζεται σε σύγχρονα και επικαιροποιημένα στοιχεία.

Το μήκος του δρόμου που εισέρχεται σε φάση νέων μελετών είναι περίπου 90 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα επίμαχα σημεία είναι στην περιοχή της Ζαχάρως από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, σε μήκος 22 χιλιομέτρων περίπου.

Επιλογή τελικής λύσης

Μετά την ολοκλήρωση της μελετητικής διαδικασίας και την εκτίμηση του τελικού κόστους, το Δημόσιο θα είναι σε θέση να αποφασίσει για την τελική λύση που θα επιλεγεί, έτσι ώστε το έργο να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις και να μπει σε τροχιά υλοποίησης.

“Προχωράμε με σταθερά βήματα και παρά τις όποιες δυσκολίες διεκδικούμε μεγάλα έργα για τον τόπο μας”, τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Πρόσφατα Άρθρα